Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %10,5 %573 00041 %
Yle TV225,9 %19,7 %598 00042 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,2 %288 00020 %
Yle yhteensä40,1 %32,5 %777 00055 %
MTV310,3 %14,7 %573 00041 %
Sub6,0 %6,5 %450 00032 %
AVA2,3 %2,7 %199 00014 %
C More Total0,4 %0,2 %69 0005 %
MTV yhteensä19,0 %24,1 %748 00053 %
Nelonen7,2 %9,1 %512 00036 %
Jim4,4 %4,8 %341 00024 %
Liv2,4 %3,2 %305 00022 %
Hero1,4 %1,5 %202 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,5 %654 00046 %
TV53,1 %3,8 %390 00028 %
Kutonen2,9 %3,7 %310 00022 %
Frii1,6 %2,1 %175 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC3,6 %4,6 %257 00018 %
Warner Bros. Discovery11,7 %14,7 %584 00041 %
STAR Channel5,7 %4,2 %310 00022 %
National Geographic Channel3,2 %3,0 %227 00016 %
Disney Finland8,9 %7,2 %413 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,5 %142 00010 %
Muut4,3 %2,5 %222 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 016 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.