Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %30,6 %1 174 00094 %
Yle TV224,0 %18,8 %1 067 00086 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %831 00067 %
Yle yhteensä60,2 %52,4 %1 180 00095 %
MTV315,5 %21,9 %1 106 00089 %
Sub2,1 %2,5 %675 00054 %
AVA1,2 %1,3 %512 00041 %
C More Total0,2 %0,3 %113 0009 %
MTV yhteensä19,0 %26,0 %1 122 00090 %
Nelonen3,8 %4,8 %872 00070 %
Jim2,1 %1,9 %605 00049 %
Liv1,1 %1,3 %586 00047 %
Hero0,7 %0,8 %418 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %8,8 %959 00077 %
TV51,8 %1,9 %635 00051 %
Kutonen1,3 %0,8 %475 00038 %
Frii1,8 %1,9 %442 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,5 %1,7 %392 00031 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,4 %798 00064 %
STAR Channel0,7 %0,8 %321 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %451 00036 %
Disney Finland2,8 %2,3 %572 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,3 %624 00050 %
Muut2,0 %1,8 %274 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 185 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.