Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %27,5 %1 131 00091 %
Yle TV222,7 %25,1 %986 00079 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %833 00067 %
Yle yhteensä59,2 %55,8 %1 141 00091 %
MTV315,5 %20,6 %1 061 00085 %
Sub1,6 %1,7 %670 00054 %
AVA1,3 %1,0 %512 00041 %
C More Total1,2 %0,5 %159 00013 %
MTV yhteensä19,6 %23,8 %1 081 00087 %
Nelonen3,9 %4,6 %854 00069 %
Jim2,8 %2,1 %670 00054 %
Liv1,3 %1,5 %577 00046 %
Hero0,8 %1,2 %414 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %9,3 %964 00077 %
TV51,7 %1,6 %659 00053 %
Kutonen1,1 %0,7 %469 00038 %
Frii1,9 %1,7 %432 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,8 %1,8 %407 00033 %
Warner Bros. Discovery6,8 %5,9 %825 00066 %
STAR Channel0,7 %0,9 %322 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,0 %398 00032 %
Disney Finland2,6 %1,9 %529 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,0 %606 00049 %
Muut1,4 %1,3 %308 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 159 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.