Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 849 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %22,1 %2 966 00060 %
Yle TV224,2 %26,5 %2 903 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 905 00038 %
Yle yhteensä52,8 %51,2 %3 448 00070 %
MTV313,9 %17,6 %2 845 00057 %
Sub2,8 %3,0 %1 903 00038 %
AVA1,9 %1,7 %1 375 00028 %
C More Total1,3 %0,6 %409 0008 %
MTV yhteensä20,0 %22,9 %3 182 00064 %
Nelonen5,0 %5,8 %2 371 00048 %
Jim2,9 %2,2 %1 677 00034 %
Liv1,9 %2,1 %1 531 00031 %
Hero1,1 %1,6 %1 077 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %11,7 %2 838 00057 %
TV52,3 %2,1 %1 791 00036 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 308 00026 %
Frii1,7 %1,6 %1 036 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,0 %2,2 %1 061 00021 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,6 %2 354 00047 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 155 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 095 00022 %
Disney Finland4,4 %3,2 %1 653 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,3 %1 240 00025 %
Muut2,7 %2,0 %995 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 849 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.