Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 064 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %22,6 %1 560 00058 %
Yle TV219,8 %20,5 %1 485 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %966 00036 %
Yle yhteensä49,0 %46,1 %1 845 00069 %
MTV316,4 %20,7 %1 513 00056 %
Sub2,8 %2,9 %932 00035 %
AVA2,5 %2,3 %733 00027 %
C More Total0,7 %0,3 %167 0006 %
MTV yhteensä22,5 %26,1 %1 673 00062 %
Nelonen5,2 %5,8 %1 230 00046 %
Jim2,9 %2,2 %833 00031 %
Liv2,8 %2,9 %856 00032 %
Hero1,2 %1,7 %506 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,7 %1 501 00056 %
TV52,7 %2,5 %889 00033 %
Kutonen1,2 %1,0 %594 00022 %
Frii2,3 %2,1 %504 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0000 %
TLC2,9 %3,2 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,9 %1 232 00046 %
STAR Channel1,9 %1,8 %544 00020 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %425 00016 %
Disney Finland3,6 %2,9 %769 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %637 00024 %
Muut2,1 %1,7 %487 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 064 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.