Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 115 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %27,3 %1 561 00058 %
Yle TV28,9 %8,7 %1 402 00052 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,2 %941 00035 %
Yle yhteensä41,8 %38,3 %1 835 00068 %
MTV318,0 %23,3 %1 590 00059 %
Sub3,5 %3,3 %1 066 00040 %
AVA2,8 %2,5 %777 00029 %
C More Total0,2 %0,1 %162 0006 %
MTV yhteensä24,6 %29,2 %1 731 00064 %
Nelonen6,0 %6,9 %1 282 00048 %
Jim3,5 %2,5 %843 00031 %
Liv2,6 %2,6 %875 00033 %
Hero1,4 %2,0 %582 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,0 %1 546 00057 %
TV54,0 %3,5 %938 00035 %
Kutonen1,5 %1,6 %658 00024 %
Frii2,3 %2,3 %543 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0000 %
TLC3,1 %3,3 %583 00022 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,8 %1 277 00047 %
STAR Channel2,4 %2,0 %634 00024 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %521 00019 %
Disney Finland4,5 %3,3 %876 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %2,0 %595 00022 %
Muut2,9 %2,4 %532 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 115 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.