Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,6 %1 451 00059 %
Yle TV212,6 %14,5 %1 367 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %924 00038 %
Yle yhteensä44,5 %43,3 %1 643 00067 %
MTV313,4 %17,3 %1 444 00059 %
Sub4,1 %4,6 %1 096 00045 %
AVA1,4 %1,2 %652 00027 %
C More Total0,7 %0,7 %221 0009 %
MTV yhteensä19,6 %23,7 %1 574 00065 %
Nelonen6,3 %7,4 %1 264 00052 %
Jim4,3 %3,9 %923 00038 %
Liv1,5 %1,6 %754 00031 %
Hero1,1 %1,9 %584 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,7 %1 435 00059 %
TV54,0 %3,6 %975 00040 %
Kutonen3,2 %2,6 %808 00033 %
Frii1,3 %1,5 %558 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC1,3 %1,2 %548 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,2 %1 234 00051 %
STAR Channel2,4 %1,9 %697 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %698 00029 %
Disney Finland6,0 %4,2 %973 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %704 00029 %
Muut4,8 %3,2 %631 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 924 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.