Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,9 %3 048 00057 %
Yle TV210,9 %11,5 %2 844 00054 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %1 879 00035 %
Yle yhteensä43,0 %40,7 %3 558 00067 %
MTV315,6 %20,3 %3 095 00058 %
Sub3,9 %4,0 %2 211 00042 %
AVA2,1 %1,8 %1 437 00027 %
C More Total0,5 %0,4 %391 0007 %
MTV yhteensä22,0 %26,5 %3 386 00064 %
Nelonen6,3 %7,2 %2 601 00049 %
Jim3,9 %3,2 %1 790 00034 %
Liv2,0 %2,1 %1 642 00031 %
Hero1,2 %1,9 %1 169 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,4 %3 046 00057 %
TV54,0 %3,5 %1 942 00037 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 471 00028 %
Frii1,8 %1,9 %1 114 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %42 0001 %
TLC2,2 %2,3 %1 152 00022 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,0 %2 568 00048 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 355 00026 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 233 00023 %
Disney Finland5,3 %3,8 %1 882 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,8 %1 302 00025 %
Muut3,8 %2,8 %1 193 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 161 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.