Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 025 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %21,3 %1 489 00057 %
Yle TV228,8 %32,5 %1 581 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %972 00037 %
Yle yhteensä56,2 %56,3 %1 789 00068 %
MTV311,2 %14,3 %1 443 00055 %
Sub3,0 %3,3 %1 054 00040 %
AVA1,4 %1,1 %656 00025 %
C More Total1,9 %0,9 %272 00010 %
MTV yhteensä17,4 %19,6 %1 654 00063 %
Nelonen5,3 %5,8 %1 252 00048 %
Jim2,8 %2,3 %869 00033 %
Liv1,0 %1,2 %711 00027 %
Hero1,0 %1,5 %584 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %10,8 %1 476 00056 %
TV51,8 %1,7 %928 00035 %
Kutonen2,3 %2,1 %744 00028 %
Frii1,1 %1,2 %535 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC1,1 %1,2 %496 00019 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,5 %1 179 00045 %
STAR Channel2,3 %1,7 %660 00025 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %683 00026 %
Disney Finland5,2 %3,6 %936 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %0,9 %624 00024 %
Muut3,3 %2,4 %574 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 025 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.