Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 089 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %22,0 %3 049 00057 %
Yle TV224,4 %26,4 %3 066 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 938 00036 %
Yle yhteensä52,7 %51,1 %3 634 00068 %
MTV313,7 %17,5 %2 955 00056 %
Sub2,9 %3,1 %1 986 00037 %
AVA1,9 %1,7 %1 389 00026 %
C More Total1,3 %0,6 %440 0008 %
MTV yhteensä19,9 %22,9 %3 328 00063 %
Nelonen5,2 %5,8 %2 482 00047 %
Jim2,8 %2,2 %1 702 00032 %
Liv1,9 %2,1 %1 567 00029 %
Hero1,1 %1,6 %1 091 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,7 %2 977 00056 %
TV52,3 %2,1 %1 817 00034 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 338 00025 %
Frii1,7 %1,6 %1 039 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,0 %2,2 %1 078 00020 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,7 %2 411 00045 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 204 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 108 00021 %
Disney Finland4,4 %3,3 %1 705 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,3 %1 260 00024 %
Muut2,7 %2,1 %1 061 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 089 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.