Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 203 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %20,4 %1 064 00077 %
Yle TV223,4 %25,0 %969 00070 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %734 00053 %
Yle yhteensä48,3 %47,9 %1 146 00083 %
MTV313,1 %16,4 %1 017 00073 %
Sub3,3 %3,5 %661 00048 %
AVA2,7 %2,2 %574 00041 %
C More Total1,8 %0,9 %138 00010 %
MTV yhteensä21,0 %23,0 %1 087 00079 %
Nelonen6,0 %7,1 %862 00062 %
Jim2,7 %2,3 %616 00045 %
Liv2,2 %2,4 %588 00042 %
Hero1,3 %1,9 %404 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,7 %996 00072 %
TV52,6 %2,6 %716 00052 %
Kutonen2,0 %1,6 %494 00036 %
Frii1,9 %1,8 %441 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,0 %2,3 %390 00028 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %866 00063 %
STAR Channel2,5 %2,2 %428 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %441 00032 %
Disney Finland5,2 %4,0 %602 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,8 %438 00032 %
Muut3,5 %2,2 %343 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 203 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.