Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,0 %22,8 %1 041 00075 %
Yle TV220,2 %16,1 %929 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,4 %688 00050 %
Yle yhteensä45,3 %41,3 %1 108 00080 %
MTV313,1 %17,3 %966 00070 %
Sub4,3 %5,2 %679 00049 %
AVA3,0 %3,5 %557 00040 %
C More Total0,5 %0,3 %93 0007 %
MTV yhteensä20,9 %26,3 %1 033 00075 %
Nelonen6,7 %8,3 %834 00060 %
Jim2,8 %2,8 %567 00041 %
Liv2,1 %2,4 %549 00040 %
Hero1,2 %1,5 %433 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,9 %957 00069 %
TV53,1 %3,0 %615 00044 %
Kutonen2,7 %2,4 %532 00038 %
Frii2,0 %1,6 %389 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %15 0001 %
TLC2,1 %2,4 %398 00029 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %818 00059 %
STAR Channel2,9 %2,3 %409 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %431 00031 %
Disney Finland5,5 %4,1 %591 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,9 %365 00026 %
Muut4,3 %2,6 %337 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 171 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.