Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 830 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,9 %1 421 00058 %
Yle TV227,3 %21,8 %1 414 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %943 00039 %
Yle yhteensä55,3 %49,3 %1 613 00066 %
MTV311,1 %15,8 %1 354 00055 %
Sub3,5 %4,5 %980 00040 %
AVA1,3 %1,5 %611 00025 %
C More Total0,5 %0,4 %174 0007 %
MTV yhteensä16,3 %22,2 %1 503 00062 %
Nelonen5,6 %7,2 %1 167 00048 %
Jim2,9 %3,0 %855 00035 %
Liv1,1 %1,3 %699 00029 %
Hero0,9 %1,2 %576 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,7 %1 367 00056 %
TV51,8 %2,1 %864 00035 %
Kutonen2,7 %2,4 %802 00033 %
Frii1,2 %1,3 %519 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC1,3 %1,5 %511 00021 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,6 %1 171 00048 %
STAR Channel2,5 %2,0 %615 00025 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %693 00028 %
Disney Finland5,4 %4,1 %926 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,2 %1,3 %603 00025 %
Muut3,9 %2,8 %518 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 830 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.