Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 884 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,8 %1 415 00058 %
Yle TV215,9 %18,9 %1 456 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,5 %923 00038 %
Yle yhteensä46,8 %46,2 %1 625 00067 %
MTV313,0 %16,9 %1 394 00057 %
Sub3,9 %4,7 %1 040 00043 %
AVA1,9 %1,6 %675 00028 %
C More Total0,9 %0,5 %220 0009 %
MTV yhteensä19,7 %23,6 %1 554 00064 %
Nelonen6,5 %7,6 %1 240 00051 %
Jim2,7 %2,5 %869 00036 %
Liv1,5 %1,5 %768 00031 %
Hero1,1 %1,5 %621 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,1 %1 409 00058 %
TV52,4 %2,3 %912 00037 %
Kutonen3,7 %3,0 %814 00033 %
Frii1,6 %1,5 %524 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC1,1 %1,0 %504 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,9 %1 191 00049 %
STAR Channel2,9 %2,2 %683 00028 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %675 00028 %
Disney Finland6,6 %5,0 %945 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,8 %683 00028 %
Muut4,5 %2,4 %617 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 884 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.