Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %23,2 %1 443 00059 %
Yle TV219,3 %18,4 %1 411 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %899 00037 %
Yle yhteensä47,5 %44,1 %1 649 00068 %
MTV312,3 %16,0 %1 416 00058 %
Sub4,9 %6,2 %1 146 00047 %
AVA1,8 %1,5 %675 00028 %
C More Total2,4 %1,1 %448 00018 %
MTV yhteensä21,3 %24,9 %1 642 00067 %
Nelonen7,0 %8,6 %1 281 00053 %
Jim2,7 %2,8 %880 00036 %
Liv1,3 %1,7 %734 00030 %
Hero1,0 %1,5 %598 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,6 %1 453 00060 %
TV52,1 %2,2 %908 00037 %
Kutonen2,9 %2,6 %799 00033 %
Frii1,5 %1,3 %584 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0001 %
TLC1,1 %1,1 %486 00020 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,3 %1 215 00050 %
STAR Channel2,4 %2,0 %656 00027 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %706 00029 %
Disney Finland5,8 %4,4 %915 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,5 %631 00026 %
Muut4,2 %3,2 %552 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 936 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.