Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 950 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,8 %1 495 00061 %
Yle TV212,5 %10,5 %1 359 00056 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,5 %904 00037 %
Yle yhteensä42,8 %37,8 %1 654 00068 %
MTV314,8 %18,3 %1 493 00061 %
Sub4,3 %5,4 %1 100 00045 %
AVA2,2 %2,3 %679 00028 %
C More Total0,8 %0,7 %271 00011 %
MTV yhteensä22,1 %26,7 %1 654 00068 %
Nelonen7,9 %9,6 %1 287 00053 %
Jim2,8 %3,1 %904 00037 %
Liv1,1 %1,4 %789 00032 %
Hero0,8 %1,0 %515 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,2 %1 474 00060 %
TV55,2 %6,3 %1 098 00045 %
Kutonen3,2 %2,8 %791 00032 %
Frii1,4 %1,3 %537 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0002 %
TLC0,9 %1,0 %451 00018 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,6 %1 305 00053 %
STAR Channel2,7 %2,2 %687 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %672 00028 %
Disney Finland6,1 %4,2 %963 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %668 00027 %
Muut3,8 %2,9 %528 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 950 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.