Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,0 %31,3 %1 167 00093 %
Yle TV211,3 %9,4 %987 00079 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,7 %836 00067 %
Yle yhteensä51,7 %44,3 %1 196 00096 %
MTV317,9 %23,5 %1 111 00089 %
Sub2,3 %2,9 %718 00057 %
AVA2,7 %2,6 %592 00047 %
C More Total0,5 %0,5 %143 00011 %
MTV yhteensä23,4 %29,5 %1 136 00091 %
Nelonen5,4 %6,4 %905 00072 %
Jim2,8 %2,7 %671 00054 %
Liv1,1 %1,3 %606 00049 %
Hero0,6 %0,7 %426 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,2 %992 00079 %
TV52,5 %3,0 %678 00054 %
Kutonen1,4 %1,0 %454 00036 %
Frii1,9 %1,9 %460 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,3 %1,4 %380 00030 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,6 %808 00065 %
STAR Channel0,9 %0,9 %344 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %446 00036 %
Disney Finland3,1 %2,5 %549 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,4 %3,1 %655 00052 %
Muut2,0 %1,8 %268 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.