Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,6 %1 526 00058 %
Yle TV212,9 %10,6 %1 454 00056 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,5 %937 00036 %
Yle yhteensä42,8 %37,8 %1 760 00067 %
MTV314,7 %18,3 %1 553 00059 %
Sub4,4 %5,4 %1 151 00044 %
AVA2,2 %2,3 %697 00027 %
C More Total0,8 %0,7 %279 00011 %
MTV yhteensä22,0 %26,6 %1 742 00066 %
Nelonen8,1 %9,6 %1 348 00051 %
Jim2,7 %3,1 %920 00035 %
Liv1,1 %1,4 %804 00031 %
Hero0,8 %1,0 %521 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,2 %1 553 00059 %
TV55,2 %6,3 %1 132 00043 %
Kutonen3,1 %2,8 %804 00031 %
Frii1,4 %1,3 %553 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0002 %
TLC0,9 %1,0 %458 00017 %
Warner Bros. Discovery11,1 %11,6 %1 352 00052 %
STAR Channel2,8 %2,3 %713 00027 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %680 00026 %
Disney Finland6,2 %4,3 %991 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %674 00026 %
Muut3,8 %2,8 %554 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 081 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.