Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,7 %18,1 %1 563 00060 %
Yle TV242,2 %43,0 %1 645 00063 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,8 %902 00034 %
Yle yhteensä64,2 %62,8 %1 893 00072 %
MTV39,2 %11,5 %1 488 00057 %
Sub2,6 %2,6 %979 00037 %
AVA1,2 %1,2 %642 00025 %
C More Total1,2 %0,5 %260 00010 %
MTV yhteensä14,1 %15,8 %1 669 00064 %
Nelonen3,8 %4,4 %1 197 00046 %
Jim1,5 %1,7 %852 00033 %
Liv0,7 %0,8 %631 00024 %
Hero0,6 %0,8 %455 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,6 %7,7 %1 436 00055 %
TV53,6 %3,9 %1 037 00040 %
Kutonen2,0 %1,9 %737 00028 %
Frii0,9 %0,8 %536 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC0,6 %0,6 %415 00016 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,4 %1 316 00050 %
STAR Channel1,9 %1,5 %576 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %636 00024 %
Disney Finland4,0 %3,0 %903 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %541 00021 %
Muut3,0 %2,3 %606 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.