Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,3 %19,0 %3 099 00062 %
Yle TV238,6 %37,9 %3 058 00062 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,0 %1 745 00035 %
Yle yhteensä62,3 %58,9 %3 660 00074 %
MTV311,8 %15,0 %2 964 00060 %
Sub2,4 %2,6 %1 836 00037 %
AVA1,7 %1,9 %1 395 00028 %
C More Total0,8 %0,3 %434 0009 %
MTV yhteensä16,7 %19,8 %3 321 00067 %
Nelonen3,6 %4,3 %2 247 00045 %
Jim1,4 %1,5 %1 560 00031 %
Liv1,1 %1,2 %1 311 00026 %
Hero0,7 %0,9 %870 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,8 %8,0 %2 747 00055 %
TV53,0 %3,1 %1 880 00038 %
Kutonen1,4 %1,4 %1 219 00025 %
Frii1,3 %1,3 %1 066 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %37 0001 %
TLC1,2 %1,3 %959 00019 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,3 %2 482 00050 %
STAR Channel1,7 %1,4 %1 061 00021 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %1 082 00022 %
Disney Finland3,4 %2,5 %1 608 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,4 %1 033 00021 %
Muut2,6 %2,1 %1 028 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 083 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.