Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %19,6 %1 610 00060 %
Yle TV234,7 %32,9 %1 596 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %959 00036 %
Yle yhteensä60,1 %54,9 %1 997 00074 %
MTV314,4 %18,2 %1 581 00059 %
Sub2,2 %2,6 %919 00034 %
AVA2,2 %2,6 %775 00029 %
C More Total0,4 %0,1 %188 0007 %
MTV yhteensä19,3 %23,5 %1 797 00067 %
Nelonen3,8 %4,4 %1 170 00043 %
Jim1,4 %1,4 %730 00027 %
Liv1,5 %1,6 %704 00026 %
Hero0,7 %1,0 %417 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,4 %8,4 %1 453 00054 %
TV52,5 %2,5 %898 00033 %
Kutonen0,9 %1,0 %498 00019 %
Frii1,7 %1,8 %542 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC1,8 %1,9 %549 00020 %
Warner Bros. Discovery7,0 %7,4 %1 241 00046 %
STAR Channel1,6 %1,3 %523 00019 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %456 00017 %
Disney Finland2,9 %2,2 %751 00028 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %500 00019 %
Muut2,2 %1,9 %465 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 238 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.