Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,4 %1 674 00062 %
Yle TV27,2 %6,5 %1 431 00053 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,6 %990 00037 %
Yle yhteensä39,7 %34,5 %1 890 00070 %
MTV321,3 %26,3 %1 722 00064 %
Sub5,4 %5,1 %1 137 00042 %
AVA2,9 %2,9 %823 00031 %
C More Total0,4 %0,3 %169 0006 %
MTV yhteensä30,0 %34,6 %1 930 00072 %
Nelonen8,1 %10,6 %1 505 00056 %
Jim2,3 %2,0 %849 00032 %
Liv2,2 %2,3 %867 00032 %
Hero1,0 %1,2 %493 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,0 %1 689 00063 %
TV52,9 %2,8 %1 007 00037 %
Kutonen1,1 %0,9 %606 00023 %
Frii2,3 %2,1 %529 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0001 %
TLC2,5 %2,7 %565 00021 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %1 321 00049 %
STAR Channel1,6 %1,5 %591 00022 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %524 00019 %
Disney Finland3,5 %2,7 %848 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,6 %582 00022 %
Muut3,0 %2,0 %506 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.