Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 435 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,0 %3 232 00061 %
Yle TV28,2 %7,7 %2 908 00055 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,3 %1 903 00036 %
Yle yhteensä40,2 %36,0 %3 678 00069 %
MTV317,9 %22,4 %3 271 00062 %
Sub6,5 %6,2 %2 377 00045 %
AVA2,3 %2,4 %1 554 00029 %
C More Total0,7 %0,6 %409 0008 %
MTV yhteensä27,5 %31,5 %3 717 00070 %
Nelonen8,4 %10,9 %3 012 00057 %
Jim2,5 %2,4 %1 830 00034 %
Liv1,8 %2,0 %1 674 00032 %
Hero0,9 %1,1 %1 054 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,5 %3 378 00064 %
TV53,0 %3,1 %2 077 00039 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 478 00028 %
Frii1,9 %1,8 %1 100 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %80 0002 %
TLC1,7 %1,8 %1 051 00020 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %2 683 00051 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 371 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 201 00023 %
Disney Finland4,7 %3,4 %1 880 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,5 %1 244 00023 %
Muut3,9 %2,6 %1 205 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 435 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.