Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,3 %1 116 00081 %
Yle TV26,7 %7,4 %970 00070 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,7 %713 00052 %
Yle yhteensä36,0 %34,4 %1 196 00086 %
MTV316,5 %20,0 %1 107 00080 %
Sub7,3 %6,6 %767 00055 %
AVA2,7 %3,2 %580 00042 %
C More Total0,8 %0,7 %127 0009 %
MTV yhteensä27,3 %30,4 %1 182 00085 %
Nelonen9,2 %11,6 %930 00067 %
Jim2,7 %2,9 %657 00047 %
Liv1,8 %2,0 %593 00043 %
Hero1,4 %1,9 %406 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,3 %1 059 00077 %
TV53,8 %3,5 %728 00053 %
Kutonen2,5 %2,3 %550 00040 %
Frii2,2 %1,8 %424 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %41 0003 %
TLC1,7 %1,7 %376 00027 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,6 %896 00065 %
STAR Channel2,3 %1,8 %473 00034 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %459 00033 %
Disney Finland5,0 %3,7 %665 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %0,7 %419 00030 %
Muut4,9 %2,9 %354 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 277 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.