Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %23,1 %1 121 00081 %
Yle TV29,8 %8,6 %1 038 00075 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %723 00052 %
Yle yhteensä38,0 %35,1 %1 206 00087 %
MTV317,4 %22,6 %1 157 00083 %
Sub4,9 %5,9 %849 00061 %
AVA2,5 %2,5 %607 00044 %
C More Total0,6 %0,6 %137 00010 %
MTV yhteensä25,5 %31,6 %1 202 00087 %
Nelonen8,8 %10,6 %969 00070 %
Jim2,4 %1,8 %586 00042 %
Liv1,9 %1,9 %616 00044 %
Hero1,2 %1,4 %460 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %15,6 %1 093 00079 %
TV55,6 %5,3 %792 00057 %
Kutonen2,6 %2,1 %616 00044 %
Frii1,8 %1,3 %434 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC1,2 %1,3 %343 00025 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,1 %958 00069 %
STAR Channel2,1 %1,5 %448 00032 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %484 00035 %
Disney Finland5,1 %3,3 %655 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,8 %403 00029 %
Muut5,0 %3,5 %351 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 286 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.