Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,6 %1 569 00060 %
Yle TV213,7 %11,6 %1 567 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %992 00038 %
Yle yhteensä43,8 %39,1 %1 795 00069 %
MTV314,8 %20,1 %1 667 00064 %
Sub4,7 %5,7 %1 232 00047 %
AVA1,5 %1,5 %769 00029 %
C More Total0,9 %1,1 %277 00011 %
MTV yhteensä21,9 %28,3 %1 813 00069 %
Nelonen7,8 %9,8 %1 511 00058 %
Jim2,8 %2,2 %935 00036 %
Liv1,2 %1,2 %816 00031 %
Hero0,9 %1,2 %596 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,3 %1 702 00065 %
TV55,0 %5,3 %1 148 00044 %
Kutonen2,5 %2,0 %909 00035 %
Frii1,5 %1,2 %568 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC0,9 %0,9 %480 00018 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,6 %1 397 00053 %
STAR Channel2,2 %1,7 %717 00027 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %728 00028 %
Disney Finland5,7 %3,8 %1 000 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %644 00025 %
Muut4,5 %3,3 %664 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 141 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.