Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,8 %1 620 00064 %
Yle TV210,1 %7,7 %1 510 00060 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %982 00039 %
Yle yhteensä40,7 %34,1 %1 896 00075 %
MTV323,6 %29,9 %1 781 00071 %
Sub3,4 %3,8 %1 118 00044 %
AVA2,7 %2,5 %838 00033 %
C More Total0,4 %0,3 %175 0007 %
MTV yhteensä30,1 %36,5 %1 871 00074 %
Nelonen7,9 %10,3 %1 514 00060 %
Jim1,7 %1,3 %756 00030 %
Liv2,1 %1,8 %910 00036 %
Hero1,0 %1,2 %522 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,6 %1 683 00067 %
TV53,2 %3,1 %1 023 00041 %
Kutonen1,0 %0,9 %646 00026 %
Frii2,3 %1,9 %557 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,2 %2,2 %544 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,3 %1 330 00053 %
STAR Channel1,5 %1,2 %557 00022 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %490 00019 %
Disney Finland3,3 %2,5 %815 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %603 00024 %
Muut2,9 %2,3 %471 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.