Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %10,6 %648 00046 %
Yle TV213,1 %8,8 %685 00048 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,3 %268 00019 %
Yle yhteensä25,6 %20,7 %887 00063 %
MTV318,5 %22,8 %819 00058 %
Sub6,7 %6,5 %550 00039 %
AVA2,1 %2,4 %347 00025 %
C More Total0,9 %0,8 %97 0007 %
MTV yhteensä28,3 %32,6 %943 00067 %
Nelonen12,1 %15,9 %804 00057 %
Jim3,0 %2,2 %355 00025 %
Liv3,0 %2,8 %413 00029 %
Hero1,4 %1,8 %222 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %22,7 %912 00065 %
TV55,8 %6,2 %502 00036 %
Kutonen2,8 %2,7 %364 00026 %
Frii1,5 %1,3 %181 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %14 0001 %
TLC2,3 %2,6 %230 00016 %
Warner Bros. Discovery12,6 %13,0 %697 00049 %
STAR Channel4,7 %3,3 %346 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %227 00016 %
Disney Finland8,2 %5,9 %442 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,5 %0,6 %149 00011 %
Muut5,4 %4,6 %322 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 207 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.