Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,8 %1 514 00062 %
Yle TV213,5 %11,6 %1 477 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %978 00040 %
Yle yhteensä43,9 %39,3 %1 691 00069 %
MTV314,8 %19,9 %1 601 00066 %
Sub4,6 %5,6 %1 188 00049 %
AVA1,5 %1,5 %758 00031 %
C More Total0,9 %1,1 %260 00011 %
MTV yhteensä21,8 %28,2 %1 737 00071 %
Nelonen7,6 %9,7 %1 434 00059 %
Jim2,8 %2,2 %918 00038 %
Liv1,2 %1,2 %802 00033 %
Hero0,9 %1,2 %593 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,3 %1 618 00066 %
TV55,0 %5,3 %1 128 00046 %
Kutonen2,5 %2,1 %895 00037 %
Frii1,5 %1,2 %565 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0001 %
TLC0,9 %0,9 %470 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,6 %1 362 00056 %
STAR Channel2,2 %1,7 %684 00028 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %719 00029 %
Disney Finland5,7 %3,8 %964 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %641 00026 %
Muut4,5 %3,2 %653 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 016 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.