Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %29,4 %1 172 00094 %
Yle TV212,5 %10,3 %1 042 00084 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,1 %904 00073 %
Yle yhteensä50,9 %43,8 %1 185 00095 %
MTV320,4 %27,7 %1 116 00090 %
Sub2,5 %3,2 %756 00061 %
AVA1,9 %1,6 %588 00047 %
C More Total0,6 %0,7 %173 00014 %
MTV yhteensä25,4 %33,1 %1 125 00090 %
Nelonen5,2 %6,9 %933 00075 %
Jim1,9 %1,5 %629 00051 %
Liv1,1 %0,9 %609 00049 %
Hero0,7 %0,8 %411 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,2 %1 013 00081 %
TV52,6 %2,6 %731 00059 %
Kutonen0,9 %0,6 %483 00039 %
Frii2,2 %1,9 %489 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,6 %1,6 %400 00032 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %839 00067 %
STAR Channel0,7 %0,7 %364 00029 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %461 00037 %
Disney Finland2,9 %2,0 %580 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %2,7 %667 00054 %
Muut2,2 %1,5 %349 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 192 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.