Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 314 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,5 %1 658 00062 %
Yle TV210,5 %7,7 %1 621 00060 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %999 00037 %
Yle yhteensä40,6 %33,9 %2 007 00075 %
MTV323,6 %30,1 %1 875 00070 %
Sub3,5 %3,8 %1 176 00044 %
AVA2,7 %2,4 %847 00031 %
C More Total0,4 %0,3 %181 0007 %
MTV yhteensä30,1 %36,6 %1 991 00074 %
Nelonen8,1 %10,4 %1 602 00060 %
Jim1,7 %1,3 %770 00029 %
Liv2,1 %1,8 %926 00034 %
Hero1,0 %1,2 %528 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,7 %1 777 00066 %
TV53,2 %3,1 %1 047 00039 %
Kutonen1,0 %0,9 %663 00025 %
Frii2,3 %1,8 %557 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,2 %2,3 %549 00020 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,4 %1 370 00051 %
STAR Channel1,4 %1,2 %569 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %492 00018 %
Disney Finland3,2 %2,5 %829 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %608 00023 %
Muut2,9 %2,3 %502 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 314 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.