Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 307 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,7 %1 725 00064 %
Yle TV28,8 %6,4 %1 613 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %1 036 00038 %
Yle yhteensä39,7 %32,4 %2 025 00075 %
MTV323,9 %30,1 %1 928 00072 %
Sub3,2 %3,5 %1 115 00041 %
AVA2,6 %2,2 %933 00035 %
C More Total0,7 %0,5 %233 0009 %
MTV yhteensä30,3 %36,2 %2 078 00077 %
Nelonen10,5 %14,2 %1 651 00061 %
Jim1,9 %1,6 %821 00031 %
Liv1,8 %1,5 %881 00033 %
Hero0,9 %1,2 %568 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,5 %1 830 00068 %
TV52,2 %2,0 %925 00034 %
Kutonen0,8 %0,7 %609 00023 %
Frii2,2 %1,8 %554 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0000 %
TLC2,2 %2,3 %572 00021 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,8 %1 311 00049 %
STAR Channel1,4 %1,1 %601 00022 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %563 00021 %
Disney Finland3,3 %2,3 %904 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %620 00023 %
Muut2,6 %2,1 %588 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 307 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.