Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %22,9 %1 117 00081 %
Yle TV210,7 %9,8 %1 008 00073 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %715 00052 %
Yle yhteensä38,8 %35,2 %1 197 00087 %
MTV318,1 %23,5 %1 122 00081 %
Sub5,1 %5,9 %814 00059 %
AVA2,5 %2,4 %627 00045 %
C More Total1,2 %0,8 %196 00014 %
MTV yhteensä26,8 %32,6 %1 174 00085 %
Nelonen9,0 %11,8 %952 00069 %
Jim2,6 %2,1 %630 00046 %
Liv1,7 %1,5 %596 00043 %
Hero1,4 %1,8 %444 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,2 %1 086 00079 %
TV52,8 %2,5 %615 00044 %
Kutonen2,5 %2,0 %555 00040 %
Frii1,9 %1,4 %411 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC1,6 %1,6 %329 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,6 %866 00063 %
STAR Channel2,0 %1,4 %455 00033 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %487 00035 %
Disney Finland4,9 %3,0 %672 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,1 %394 00029 %
Muut5,0 %3,4 %404 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 274 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.