Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,0 %1 150 00083 %
Yle TV26,9 %7,4 %997 00072 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %703 00051 %
Yle yhteensä36,2 %33,4 %1 215 00088 %
MTV318,4 %22,5 %1 134 00082 %
Sub4,8 %5,4 %837 00061 %
AVA2,6 %2,6 %657 00048 %
C More Total1,3 %1,4 %231 00017 %
MTV yhteensä27,2 %32,0 %1 177 00085 %
Nelonen10,5 %13,5 %1 020 00074 %
Jim3,0 %2,7 %649 00047 %
Liv2,2 %2,0 %634 00046 %
Hero1,1 %1,4 %460 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,5 %1 106 00080 %
TV52,8 %2,7 %749 00054 %
Kutonen2,8 %2,1 %620 00045 %
Frii2,0 %1,5 %443 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %13 0001 %
TLC1,7 %1,4 %374 00027 %
Warner Bros. Discovery9,4 %7,7 %908 00066 %
STAR Channel1,8 %1,3 %487 00035 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %492 00036 %
Disney Finland4,9 %3,2 %681 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,2 %458 00033 %
Muut5,0 %3,8 %415 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.