Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 520 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,7 %3 443 00065 %
Yle TV28,1 %7,8 %3 260 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 048 00039 %
Yle yhteensä40,3 %35,5 %3 999 00075 %
MTV320,0 %24,6 %3 594 00068 %
Sub3,7 %4,0 %2 397 00045 %
AVA2,3 %2,1 %1 810 00034 %
C More Total1,6 %1,9 %733 00014 %
MTV yhteensä27,6 %32,6 %3 914 00074 %
Nelonen10,0 %12,9 %3 236 00061 %
Jim2,5 %2,2 %1 811 00034 %
Liv1,8 %1,6 %1 711 00032 %
Hero0,8 %1,0 %1 236 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,7 %3 573 00067 %
TV52,2 %2,2 %2 007 00038 %
Kutonen2,0 %1,6 %1 595 00030 %
Frii1,8 %1,6 %1 167 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0000 %
TLC1,7 %1,4 %1 138 00021 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,8 %2 610 00049 %
STAR Channel1,9 %1,5 %1 435 00027 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 286 00024 %
Disney Finland4,6 %3,1 %1 995 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %1 394 00026 %
Muut3,6 %3,3 %1 254 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 520 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.