Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,9 %1 610 00066 %
Yle TV28,7 %9,6 %1 501 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %997 00041 %
Yle yhteensä41,9 %38,5 %1 802 00074 %
MTV316,2 %20,5 %1 571 00064 %
Sub4,4 %5,2 %1 141 00047 %
AVA1,9 %1,7 %804 00033 %
C More Total2,5 %3,2 %405 00017 %
MTV yhteensä24,9 %30,6 %1 751 00072 %
Nelonen7,9 %10,0 %1 465 00060 %
Jim3,1 %2,7 %919 00038 %
Liv1,5 %1,3 %791 00032 %
Hero0,8 %1,1 %659 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,1 %1 600 00066 %
TV52,4 %2,6 %970 00040 %
Kutonen3,2 %2,6 %906 00037 %
Frii1,7 %1,4 %579 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0001 %
TLC1,0 %0,7 %533 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,2 %1 234 00051 %
STAR Channel2,3 %1,8 %757 00031 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %731 00030 %
Disney Finland5,9 %4,0 %1 051 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %704 00029 %
Muut5,1 %4,7 %680 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 062 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.