Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,3 %11,3 %742 00052 %
Yle TV212,5 %12,9 %801 00057 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,4 %293 00021 %
Yle yhteensä27,0 %25,6 %984 00070 %
MTV317,8 %20,5 %806 00057 %
Sub5,1 %4,7 %508 00036 %
AVA2,5 %2,4 %335 00024 %
C More Total3,1 %3,3 %192 00014 %
MTV yhteensä28,5 %30,9 %967 00068 %
Nelonen15,0 %18,9 %824 00058 %
Jim2,8 %2,4 %361 00026 %
Liv2,9 %2,7 %370 00026 %
Hero0,9 %1,0 %238 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,6 %25,1 %944 00067 %
TV53,0 %3,0 %410 00029 %
Kutonen2,7 %3,0 %382 00027 %
Frii1,5 %0,9 %177 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %3 0000 %
TLC2,5 %1,9 %268 00019 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %619 00044 %
STAR Channel5,7 %4,5 %392 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %220 00016 %
Disney Finland8,2 %6,0 %488 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,6 %176 00012 %
Muut5,2 %4,6 %358 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.