Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,7 %3 240 00065 %
Yle TV211,0 %9,3 %3 028 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %2 004 00040 %
Yle yhteensä42,1 %36,4 %3 686 00074 %
MTV319,7 %25,6 %3 396 00068 %
Sub3,9 %4,7 %2 240 00045 %
AVA2,2 %1,9 %1 690 00034 %
C More Total1,3 %1,0 %548 00011 %
MTV yhteensä27,1 %33,2 %3 682 00074 %
Nelonen8,9 %12,2 %2 982 00060 %
Jim2,4 %1,9 %1 738 00035 %
Liv1,5 %1,3 %1 612 00033 %
Hero0,9 %1,2 %1 159 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,7 %3 334 00067 %
TV52,5 %2,2 %1 808 00036 %
Kutonen1,6 %1,4 %1 396 00028 %
Frii1,8 %1,6 %1 076 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %36 0001 %
TLC1,5 %1,5 %1 004 00020 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,9 %2 497 00050 %
STAR Channel1,9 %1,4 %1 296 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,5 %1 279 00026 %
Disney Finland4,6 %2,9 %1 894 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 256 00025 %
Muut3,3 %2,4 %1 221 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.