Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,7 %31,6 %1 189 00095 %
Yle TV28,6 %8,7 %1 025 00082 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,7 %855 00069 %
Yle yhteensä49,9 %44,0 %1 199 00096 %
MTV320,2 %26,1 %1 151 00092 %
Sub3,8 %3,4 %752 00060 %
AVA2,1 %1,9 %641 00051 %
C More Total0,5 %0,5 %139 00011 %
MTV yhteensä26,6 %31,9 %1 165 00093 %
Nelonen5,7 %7,6 %941 00075 %
Jim2,1 %1,8 %647 00052 %
Liv1,1 %1,3 %562 00045 %
Hero0,6 %0,6 %387 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,3 %988 00079 %
TV52,0 %2,0 %693 00056 %
Kutonen1,1 %0,7 %450 00036 %
Frii2,0 %2,0 %462 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,5 %1,7 %371 00030 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,5 %812 00065 %
STAR Channel0,8 %0,9 %407 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %436 00035 %
Disney Finland3,0 %2,2 %589 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,2 %2,6 %661 00053 %
Muut2,2 %1,5 %324 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.