Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 275 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,2 %17,2 %1 093 00079 %
Yle TV237,0 %37,4 %1 007 00073 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,8 %641 00046 %
Yle yhteensä58,2 %56,4 %1 205 00087 %
MTV310,2 %12,6 %1 036 00075 %
Sub3,2 %3,5 %653 00047 %
AVA2,2 %2,7 %567 00041 %
C More Total0,7 %0,2 %158 00011 %
MTV yhteensä16,3 %19,1 %1 136 00082 %
Nelonen5,0 %6,0 %823 00060 %
Jim1,3 %1,5 %558 00040 %
Liv1,2 %1,4 %488 00035 %
Hero0,9 %1,3 %344 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,4 %10,2 %971 00070 %
TV53,7 %3,5 %696 00050 %
Kutonen2,0 %1,9 %512 00037 %
Frii1,4 %1,5 %423 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC1,1 %1,0 %350 00025 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,2 %899 00065 %
STAR Channel1,9 %1,4 %379 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %435 00032 %
Disney Finland3,9 %2,7 %603 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,6 %333 00024 %
Muut4,0 %2,8 %349 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 275 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.