Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %19,8 %1 574 00063 %
Yle TV234,6 %32,9 %1 488 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %896 00036 %
Yle yhteensä60,1 %55,0 %1 877 00075 %
MTV314,5 %18,3 %1 528 00061 %
Sub2,2 %2,6 %889 00035 %
AVA2,2 %2,6 %766 00030 %
C More Total0,4 %0,1 %179 0007 %
MTV yhteensä19,4 %23,6 %1 722 00068 %
Nelonen3,6 %4,3 %1 112 00044 %
Jim1,4 %1,4 %721 00029 %
Liv1,5 %1,6 %686 00027 %
Hero0,7 %1,0 %417 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,2 %8,4 %1 384 00055 %
TV52,5 %2,4 %876 00035 %
Kutonen0,9 %1,0 %489 00019 %
Frii1,8 %1,9 %533 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC1,8 %1,9 %546 00022 %
Warner Bros. Discovery7,0 %7,3 %1 210 00048 %
STAR Channel1,6 %1,3 %508 00020 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %456 00018 %
Disney Finland2,9 %2,2 %736 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,3 %1,7 %500 00020 %
Muut2,1 %1,9 %433 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 097 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.