Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 986 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,9 %18,2 %1 524 00062 %
Yle TV242,4 %43,1 %1 570 00064 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,7 %849 00035 %
Yle yhteensä64,4 %63,1 %1 783 00073 %
MTV39,3 %11,6 %1 436 00059 %
Sub2,5 %2,6 %948 00039 %
AVA1,2 %1,2 %629 00026 %
C More Total1,2 %0,5 %255 00010 %
MTV yhteensä14,1 %15,9 %1 599 00066 %
Nelonen3,7 %4,4 %1 135 00047 %
Jim1,5 %1,7 %839 00034 %
Liv0,7 %0,8 %625 00026 %
Hero0,6 %0,8 %453 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,4 %7,6 %1 363 00056 %
TV53,6 %3,8 %1 003 00041 %
Kutonen2,0 %1,9 %729 00030 %
Frii0,9 %0,8 %533 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC0,6 %0,6 %413 00017 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,3 %1 272 00052 %
STAR Channel1,8 %1,4 %553 00023 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %626 00026 %
Disney Finland3,9 %2,9 %872 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %533 00022 %
Muut3,0 %2,3 %596 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 986 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.