Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,8 %1 118 00081 %
Yle TV29,2 %8,6 %895 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,0 %686 00050 %
Yle yhteensä36,5 %33,4 %1 185 00086 %
MTV316,3 %19,2 %1 086 00079 %
Sub4,7 %5,7 %738 00053 %
AVA3,6 %4,3 %554 00040 %
C More Total0,5 %0,6 %165 00012 %
MTV yhteensä25,2 %29,8 %1 153 00083 %
Nelonen9,1 %10,9 %935 00068 %
Jim2,4 %2,4 %622 00045 %
Liv2,0 %2,3 %613 00044 %
Hero1,3 %1,7 %383 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,2 %1 047 00076 %
TV55,1 %5,2 %732 00053 %
Kutonen2,9 %2,2 %562 00041 %
Frii1,9 %1,6 %389 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %38 0003 %
TLC1,7 %1,9 %350 00025 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,1 %911 00066 %
STAR Channel3,0 %2,7 %469 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,5 %450 00033 %
Disney Finland6,0 %4,2 %661 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,1 %406 00029 %
Muut4,6 %3,2 %278 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.