Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %10,0 %573 00041 %
Yle TV215,8 %11,4 %616 00044 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,4 %306 00022 %
Yle yhteensä29,0 %22,9 %810 00057 %
MTV315,7 %17,6 %676 00048 %
Sub6,9 %8,6 %545 00039 %
AVA2,8 %2,9 %243 00017 %
C More Total0,7 %0,6 %91 0006 %
MTV yhteensä26,2 %29,7 %861 00061 %
Nelonen9,5 %11,5 %580 00041 %
Jim2,4 %2,5 %374 00026 %
Liv2,3 %2,4 %318 00022 %
Hero1,0 %1,3 %158 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,7 %746 00053 %
TV57,9 %9,5 %473 00033 %
Kutonen3,8 %4,8 %303 00021 %
Frii1,3 %1,3 %156 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC3,2 %3,6 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery16,3 %19,2 %643 00045 %
STAR Channel6,4 %4,9 %318 00022 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %189 00013 %
Disney Finland9,4 %7,0 %408 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,4 %164 00012 %
Muut3,3 %3,1 %312 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 100 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.