Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,3 %1 565 00058 %
Yle TV210,8 %8,4 %1 431 00053 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 017 00038 %
Yle yhteensä42,5 %35,6 %1 914 00071 %
MTV319,2 %23,7 %1 647 00061 %
Sub3,6 %4,4 %1 069 00040 %
AVA3,8 %4,1 %783 00029 %
C More Total0,3 %0,3 %176 0007 %
MTV yhteensä26,9 %32,5 %1 848 00069 %
Nelonen7,1 %8,3 %1 360 00051 %
Jim2,4 %2,1 %844 00031 %
Liv2,1 %2,2 %849 00032 %
Hero1,0 %1,2 %484 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,8 %1 619 00060 %
TV53,4 %3,7 %930 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %611 00023 %
Frii2,2 %2,1 %503 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,8 %3,0 %564 00021 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,3 %1 292 00048 %
STAR Channel2,4 %2,2 %570 00021 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %468 00017 %
Disney Finland4,1 %3,4 %804 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %580 00022 %
Muut2,3 %2,2 %474 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.