Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %23,0 %1 590 00059 %
Yle TV214,8 %12,8 %1 539 00057 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,5 %1 027 00038 %
Yle yhteensä44,9 %39,3 %1 858 00069 %
MTV317,4 %22,5 %1 620 00060 %
Sub4,1 %4,7 %1 074 00040 %
AVA3,4 %3,4 %765 00028 %
C More Total0,8 %0,4 %298 00011 %
MTV yhteensä25,7 %30,9 %1 811 00067 %
Nelonen6,3 %7,0 %1 312 00049 %
Jim2,5 %2,0 %831 00031 %
Liv2,4 %2,6 %814 00030 %
Hero1,0 %1,3 %577 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %13,0 %1 583 00059 %
TV52,4 %2,4 %903 00034 %
Kutonen1,5 %1,4 %569 00021 %
Frii2,6 %2,4 %556 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC2,6 %2,9 %624 00023 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,3 %1 281 00048 %
STAR Channel2,1 %2,0 %560 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %469 00017 %
Disney Finland3,9 %3,2 %780 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,3 %604 00022 %
Muut2,4 %2,0 %514 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 184 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.