Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 994 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,1 %2 981 00060 %
Yle TV216,8 %15,5 %2 851 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %1 865 00038 %
Yle yhteensä46,2 %41,6 %3 402 00069 %
MTV314,9 %19,5 %2 977 00060 %
Sub4,5 %5,4 %2 181 00044 %
AVA2,6 %2,5 %1 431 00029 %
C More Total1,6 %0,7 %715 00014 %
MTV yhteensä23,6 %28,1 %3 370 00068 %
Nelonen6,5 %7,8 %2 523 00051 %
Jim2,6 %2,4 %1 705 00034 %
Liv1,9 %2,2 %1 536 00031 %
Hero1,0 %1,4 %1 167 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,7 %2 959 00060 %
TV52,3 %2,2 %1 783 00036 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 353 00027 %
Frii2,1 %1,9 %1 131 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC1,9 %2,0 %1 104 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,3 %2 453 00049 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 205 00024 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 175 00024 %
Disney Finland4,9 %3,8 %1 685 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 229 00025 %
Muut3,3 %2,6 %1 007 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 994 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.