Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %28,6 %1 156 00093 %
Yle TV218,1 %17,2 %1 067 00085 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,7 %871 00070 %
Yle yhteensä55,4 %49,5 %1 179 00094 %
MTV315,6 %21,4 %1 122 00090 %
Sub2,6 %3,3 %740 00059 %
AVA2,4 %1,9 %570 00046 %
C More Total1,4 %0,6 %215 00017 %
MTV yhteensä21,9 %27,2 %1 139 00091 %
Nelonen5,2 %6,2 %898 00072 %
Jim2,3 %1,9 %628 00050 %
Liv1,1 %1,4 %602 00048 %
Hero0,7 %0,9 %428 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,3 %995 00080 %
TV51,6 %1,6 %626 00050 %
Kutonen1,3 %0,8 %434 00035 %
Frii1,8 %1,9 %434 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,3 %1,4 %384 00031 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %810 00065 %
STAR Channel0,9 %0,8 %351 00028 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %447 00036 %
Disney Finland2,9 %2,2 %546 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,3 %3,1 %640 00051 %
Muut2,0 %1,8 %306 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.