Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,7 %30,8 %1 152 00092 %
Yle TV214,2 %15,7 %1 052 00084 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,0 %805 00064 %
Yle yhteensä54,1 %49,5 %1 170 00094 %
MTV315,8 %21,7 %1 114 00089 %
Sub2,1 %2,4 %674 00054 %
AVA2,5 %2,0 %536 00043 %
C More Total0,6 %0,3 %131 00010 %
MTV yhteensä21,1 %26,4 %1 125 00090 %
Nelonen4,5 %5,0 %854 00068 %
Jim2,6 %2,1 %646 00052 %
Liv1,4 %1,7 %619 00050 %
Hero0,7 %0,9 %435 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,7 %960 00077 %
TV52,1 %2,1 %668 00053 %
Kutonen1,6 %0,7 %454 00036 %
Frii2,0 %2,2 %465 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,6 %1,6 %444 00036 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %815 00065 %
STAR Channel0,9 %1,1 %375 00030 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %443 00035 %
Disney Finland3,1 %2,7 %583 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,4 %687 00055 %
Muut2,6 %1,6 %337 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 182 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.