Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 975 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,7 %1 463 00058 %
Yle TV211,8 %12,6 %1 445 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,6 %879 00035 %
Yle yhteensä43,4 %39,8 %1 733 00069 %
MTV316,5 %21,5 %1 497 00059 %
Sub3,6 %4,0 %1 002 00040 %
AVA3,6 %3,3 %738 00029 %
C More Total0,3 %0,1 %116 0005 %
MTV yhteensä24,1 %28,9 %1 668 00066 %
Nelonen5,9 %6,4 %1 198 00048 %
Jim2,8 %2,5 %785 00031 %
Liv2,8 %3,1 %852 00034 %
Hero1,2 %1,5 %544 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,4 %1 473 00058 %
TV53,0 %2,7 %894 00035 %
Kutonen1,6 %1,2 %564 00022 %
Frii2,8 %2,8 %516 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %1 0000 %
TLC2,9 %2,9 %556 00022 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %1 176 00047 %
STAR Channel2,5 %2,2 %581 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %483 00019 %
Disney Finland4,8 %3,9 %828 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,3 %613 00024 %
Muut2,9 %2,0 %470 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 975 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.